T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KÜTAHYA / HİSARCIK - Hisarcık Şehit Yüksel Arık Çok Programlı Anadolu Lisesi

Haberler

Haz

Öğrencileri iki gruba ayırip gruptan bir kişi tahtaya çıkarak yazan kelimeleri yasaklı kelimeleri söylemeden anlatmaya çalışıyor. En çok kelime anlatan grup 1. Oluyor. Öğrencilerin kendini ifade edebilme özgüven ve coğrafya dersini sevmeye yönelik olan bu etkinlikte ogrenciler coğrafya ile alakalı temel bilgileri öğreniyorlar

Haz

Egep projesi kapsamında , öğrencilerimizle ,Türk Kimya Mühendisi ve akademisyen Oktay Sinanoğlu ve çalışmalarıyla ilgili bilgi paylaşımı yapıldı.

May

Okulumuz ve alanlarımızın tanıtımını yapmak amacıyla, ilçemizde bulunan tüm ortaokulları ziyaret ettik. Okul Rehber Öğretmenimiz Didar ERŞAHİN, Kimya Teknolojisi alan şefi Halil DEMİRCAN ve Muhasebe ve Finansman alan şefi Cemil ŞİMŞEK tarafından, Hisarcık merkez Şehitler Ortaokulu, Hisarcık Seydi Resul İmam Hatip Ortaokulu, Karbasan Ortaokulu, Dereköy Ortaokulu ve Kutluhallar Ortaokullarındaki sekizinci sınıf öğrencilerine tanıtım yapıldı. Alanlar, öğrenim ve iş imkanları, mezunlarımız vs. her türlü bilgilendirme yapıldı.

May

Egep projesi kapsamında öğrencilerimizle, günlük hayatta karşılaştığımız bazı maddelerin asitlik ve bazlık değerlerine bakarak, kullanımı sırasında bizlere verebilecekleri zararlar veya vücudumuza uygunluğuyla ilgili bilgilendik

May

Madde bağımlılığı, vücudun işlevlerini olumsuz yönde etkileyen maddelerin kullanılması, bundan dolayı zarar görüldüğü hâlde bu maddelerin kullanımının bırakılamamasıdır. Bağımlı, madde kullanımına ara verdiğinde yoksunluk belirtileri yaşar. Zamanla madde kullanım sıklığını ve dozunu artırır.
Madde Bağımlılığı Farkındalık Eğitimi kursunu tamamlayan bireyin; madde bağımlılığın tanımını ayırt etmesi, madde bağımlılığının belirtilerini açıklaması, madde bağımlılığı kapsamına giren maddeleri sıralaması, yasal durumları izah etmesi, madde kullanımı ve bağımlılıkla mücadele merkezlerinin görev ve sorumluluklarını açıklaması amaçlanmaktadır.
EGEP kapsamında okulumuz öğrencilerine yönelik Psikolojik Danışman Didar ERŞAHİN tarafından  Madde Bağımlılığı Farkındalık Eğitimi  gerçekleştirilmiştir.

May

Okulumuzda   EGEP projesi kapsamında Türk matematik tarihinde önemli bir yeri olan Ali KUŞÇU öğrencilerimize tanıtılmıştır. Bu proje ile öğrencilerin türk tarihindeki önemli bilim insanlarını tanımaları ve bu insanları kendileri ile ozdeslestirerek matematiğe olan ilginin artması amaçlanmıştır. Bu proje ile öğrencilerde merak duygusunun arttığı gözlemlenmiştir.

May

Eğitim ve Gelişim Programı (EGEP) kapsamında Hisarcık İlçe Müftüsü sayın Sebahattin AKYOL, İlçe vaizi Bilal AYDOĞDU ve İmam Hatip Hasan Hüseyin KİRLİ tarafından okulumuzda Milli ve Manevi değerleri geliştirmek adına seminer düzenlendi. Seminere öğrencilerin yoğun ilgisi oldu.

Nis

Hisarcık Şehit Yüksel Arık Çok Programlı Anadolu Lisesi öğrencileri "EGEP" kapsamında ilçemizde bulunan Halk Kütüphanesini ziyaret ettiler. Öğrencilerimiz bir saat boyunca kitap okuma etkinliği gerçekleştirip kütüphaneyi ve kütüphanenin sunduğu imkanları yakından tanıma fırsatı buldular. Ziyaret sonrası memnuniyetlerini dile getiren öğrencilerimiz bundan sonraki süreçte Halk Kütüphanesini daha verimli kullanacaklarını ifade ettiler.
Öğrencilerimize ev sahipliği yapıp ilgi ve alakakarını esirgemeyen Halk Kütüphanesi Müdürlüğüne teşekkür ederiz.

Nis

Hisarcık Çok Programlı Anadolu Lisesinin Eğitim ve Gelişim Programı (EGEP) projeleri çerçevesinde ihtiyaç sahibi ailelere gıda paketi dağıtımı gerçekleştirdi.
Okulda görev yapan öğretmenler ile bazı öğrencilerin gönüllülük esasına göre maddi katkılarıyla muhtaç ailelere ulaştırılmak üzere gıda paketi hazırlandı. Öncelik okul çevresi olmak şartıyla, mahalle muhtarı ile iletişime geçilerek yardıma muhtaç ailelerin listesi hazırlandı. Öğrenciler kendi elleriyle yardım kolilerini teslim ettiler.

Nis

Okulumuz DİKAB öğretmeni tarafından EGEP kapsamında öğrencilerin Ramazan ayına ve oruç ibadetine dair düşünceleri soruldu. Projede öğrenciler "Senin için oruç nedir, ramazan nedir?" sorularına karşı cevaplarını bir kağıda yazıp kapalı kutuya attılar. Daha sonra bu cevaplar okul panosuna asıldı. Ayrica okul panosu önüne soru kağıtları, kalem ve sandık konularak öğrencilere her zaman fikirlerini ifade edebilme imkanı verildi. Böylece öğrenciler özgür düşüncelerini istedikleri gibi kaleme aldılar. Ayrıca Ramazan ve oruç ibadetini şuurda canlı tutup oruç ibadetine dair motivasyon ve duyarlılıkları artitilmaya çalışıldı.

Nis

Özel eğitim alan öğretmenleri tarafından, özel eğitim sınıfı öğrencilerimiz ile EGEP PROJESİ kapsamında  hazırlanan geri dönüşüm çalışmaları yapılmıştır.
Çevrenin korunması,kaynakların ekonomik kullanımı amacıyla geri dönüşüm çalışmalarına başlandı.Geri dönüşümü herkesin hayatında yaşatması gerektiği düşüncesiyle öğrencilerin evde kullanmadıkları malzemelerle güzel bir ürün elde etmeyi amaçladık.Özel çocuklarımızın kendini tanıtmada ve bazı becerileri ortaya koymakta biraz sorunlar yaşadıklarını hepimiz biliriz.Bu amaçla onların sosyal,duygusal becerilerini ortaya çıkarmayı hedefledik.Projemiz özel öğrencilerin ellerinin değmesiyle daha kıymetli olmuştur.Öğrencilerimiz hem geri dönüşümün önemini hem de ortaya bir ürün çıkarmanın sevincini de yaşadı.

Nis

Okulumuza yaklaşık yedi yıldır hizmet vererek emekliye ayrılan yardımcı hizmetler sınıfı personelimiz Ahmet AYDIN'a Okul Müdürümüz Selim ÖZYURT, hizmetlerinden dolayı teşekkür ederek, okul personeli tarafından alınan hediyeyi takdim etti.

Ahmet AYDIN ara tatile girerken düzenlenen törende öğrencilerle ve okul personeli ile vedalaştı.

 Değerli personelimiz Ahmet AYDIN'a  güzel bir emeklilik yaşantısı temenni eder; hayatında sağlık , mutluluk ve huzur dileriz

Mrt

Psikososyal Destek Deprem Psikoeğitim Programı ile;
• Acil durumlar ve afet durumları sonrasında çocuklar ve aileleri üzerinde yarattığı olumsuz etkileri azaltmak,
• Acil durumlar ve afet durumları sonrasında çocuk ve ailelerin uyum sürecine destek olmak,
• Acil durumlar ve afet durumları sonrasında ailelerin çocuklarına nasıl destek olacakları hakkında bilgi vermek,
• Okullarda acil durumlar ve afet durumları ile ilgili psikososyal destek çalışmalarını gerçekleştirmek amaçlanmaktadır.
Belirtilen amaçlar doğrultusunda EGEP kapsamında Psikolojik Danışman Didar ERŞAHİN tarafından okulumuzda öğrencilerine yönelik “Psikososyal Destek Deprem Psikoeğitim Programı” dâhilinde bilgilendirme çalışması yapılmıştır.

Mrt

Satranç oynamak, planlı hareket etmenin önemini ve gerekliliğini öğrettiği gibi süratli ve doğru düşünebilmeye de yardımcı olmaktadır. Satranç oyunu öğrencilerin olaylara doğru yaklaşabilme yeteneklerini, kişiliği ve karakteri olumlu yönde etkiler ve geliştirir. Dikkat dağınıklığı olanların dikkatini toplamasına yardımcı olur.
Bu etkinlikte kaynaştırma öğrencimiz Halil KULAK ın düzenli satranç oynama alışkanlığı kazandırılarak düşünme becerilerinin arttırılması ve geliştirilmesi hedeflenmiştir. Oyunun temel kurallarını kavramakla birlikte okul öğretmenleriyle müsabaka yapabilecek oyun olgunluğuna eristiği gozlemlenmiştir.

Mrt

Okulumuzda tarih öğretmenimiz Nur Bitirim tarafından EGEP kapsamında TARİHİ OKUYORUM çalışması yapıldı. Çalışmada her bir öğrenci tarih alanıyla ilgili bir kitabı okuyarak, okuduğu metinden anladıklarını arkadaşlarına yorumladı. Böylece öğrencilere tarih alanıyla ilgili eserleri okuma bilinci ve bu eserlerin nasıl okuyacağına dair usul bilgisi verildi.