T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KÜTAHYA / HİSARCIK - Hisarcık Şehit Yüksel Arık Çok Programlı Anadolu Lisesi

Haberler

Mrt

Okulumuz DİKAB öğretmeni Ahmet YENİ tarafından EGEP kapsamında öğrencilerin Ramazan ayına dair bilgi, motivasyon ve duyarlılıkları artırmak için Ramazan ayını karşılamak adına HOŞGELDİN RAMAZAN çalışması yapıldı. Çalışmada öğrencilerle pano oluşturmak için kaynak arandı ve en güzel dikkat çekici yazılar panoya dolduruldu. Sınıflarda Ramazan ayı ve oruca dair konuşuldu. Ramazan ayı boyunca Ramazan, oruç, zekat konuları gündemde tutulmaya gayret edilerek öğrencilerin Ramazan ayına dair duyarlılıkları artırılmaya çalışılacak.

Mrt

Öğrencilerimizle kimya bilgilerimizi pekiştirmek ve kimyanın hayatımızdaki yerini yaparak yaşayarak öğrenmek maksadıyla katı sabun yaptık….

Mrt

Okulumuzda EGEEP Projesi kapsamında matematikçileri tanıyorum (Pisagor)etkinliği düzenlenmiştir. Öğrencilerimize çeşitli etkinlik ve videolar ile ünlü matematikci Pisagor tanıtılmış ,öğrencilerde bir farkındalık oluşturmak amaçlanmıştır. Bu proje ile öğrencilerde merak duygusu ve matematiğe ilginin arttığı gözlemlenmiştir .

Mrt

EGEP kapsamında Hisarcık Şehit Yüksel Arık Çok Programlı Anadolu Lisesi 12 Kimya sınıfı öğrencileri Kimya Teknolojisi Alan Şefi Halil DEMİRCAN sorumluğunda Hisarcık Belediyesi Kapalı Pazaryerinde pazar eşyalarının taşınmasında yardım etmektedir.Proje kapsamında öğrencilerimizde yardimseverlik ve merhamet konularında farkındalık yaratmak amaclanmış, öğrencilerden geken yüksek katılımla bu konularla olumlu dönütler alınmıştır.

Mrt

Öğrencilere yaşadığı ülkeyi bilip daha çok bağlılık duymasını sağlamak için ülkedeki şehirleri tanımaya yönelik bı etkinliktir. Öğrencilerde farkındalık oluşturma dünyadaki ve Türkiye'deki yerini öğrenmek amaçlanmıştır. Akıllı tahta ortamında öğrenciler sırayla şehirleri tanimislardir. Vatanını en çok seven ülkesini en çok bilendir sözü anlayışıyla sınıf ortamında gerceklestirilmistir

Mrt

EGEP kapsamında okul öğretmeni Himmet OTCU tarafından okulumuz sınıflarından 11/Kimya sınıfı öğrencileri arasında hızlı okuma etkinliği gerçekleştirildi..Katılan öğrencilere tek tek süre verilerek yüksek sesle seçtikleri kitaptan okuma yapmaları istendi ..Verilen süre sonunda yapılan okumalar sonucu en yüksek kelime sayısına ulaşan öğrencimiz ödüllendirildi..Bu etkinlikle öğrencilerin hızlı , dikkatli okumayla ilgili becerileri test edildi ve öğrencilerimiz bu yönde motive edildi.

Mrt

Bu proje 11. sınıf orta ağır düşey zihinsel engelli öğrencilerimizin daha anlayışılır, akıcı ve kaliteli iletişim kurma becerisini kazandırmak için yapılmıştır. Bir birinden farklı görsel içerikli kartları öğrenciye iletip hafızasında görseli canlandırmasını istiyoruz. Görsel öğrencinin hafızasında iyice yer ettikten sonra diğer aşamaya geçilir. Bu aşamada ise Özel Eğitim Öğretmeninin kontrolüyle görsel kart sözcük olarak tekrar edilir. Öğrenci sözcüğü tekrar eder öğretmeniyle beraber sonucunda öğrenci sözcüğü işitsel anlamda almış olur. Görsel ve işitsel hafıza sayesinde orta ağır düşey engelli öğrencilerin daha fazla sözcük ile cümle kurmaları bu kartlar ile mümkün duruma geliyor. Bu uygulamanın bıkmadan usanmadan sık tekrarlarla yapılması daha başarılı bir sonuç vermektedir.

Mrt

Okulumuz Afete Hazırlık Kulübü öğretmen ve öğrencilerimiz tarafından "Deprem ve Yangın Tatbikatı" düzenlendi. Düzenlenen tatbikata ilçemiz emniyet ve itfaiye teşkilatı da katıldılar. Öncelikle deprem tatbikatı gerçekleştirildi. Siren sesinin çalması ile birlikte öğrenciler sınıfta deprem anında nasıl hareket edeceklerini öğrendiler. Daha sonra öğrencilerin hızlı bir şekilde tahliyesi yapıldı. Toplanma alanında öğretmenler tarafından yoklama alındı. Yapılan yoklamada 3 öğrencimizin eksik olduğu görüldü. İtfaiye ve polis teşkilatımıza haber verildi. Olay yerine gelen itfaiye erlerimiz 3 öğrencimizi dışarı çıkardılar.

Okul Müdürümüz Selim Özyurt bölgemizde 1970 yılında Gediz. 2011 yılında Simav depremlerinin olduğunu hatırlattı. Bu nedenle depremlere her zaman hazırlıklı olunması gerektiğini dile getirerek Kahramanmaraş merkezli depremde hayatını kaybedenlere rahmet, yakınlarına ve ülkemize başsağlığı diledi.

Deprem tatbikatından sonra yangın tatbikatı gerçekleştirildi. İtfaiye Şefi Ali KÖSE öğrencilere yangın anında yapılması gerekenleri anlattı. Ayrıca yangın söndürme tüpünün nasıl kullanılacağını öğrencilere anlatarak uygulamalı olarak gösterdi

Okul Müdürümüz yapılan tatbikatlardan sonra Afete Hazırlık Kulübü öğretmenleri Aykut DEMİREL ve ARZU ÖZCAN'a teşekkür etti.

Şbt

Muhasebe ve Finansman Alan Şefi Cemil ŞİMŞEK koordinatörlüğünde; 11 ve 12 Muhasebe sınıfı öğrencilerimiz ile , Egep Projesi kapsamında Finansal okuryazarlık ve Sermaye Piyasaları alanında uygulamalı çalışmalara başladık.

Toplumda finansal bilincin ve tasarruf alışkanlıklarının gelişmesinde önemli etkisi olan finansal okuryazarlık bugün bütün dünyanın gündemindedir.

Finansal okuryazarlık, bireylerin finansal ürünlere ve kavramlara hakimiyeti, finansal risk almaları ve çeşitli alternatifler arasından tercih yapabilecek farkındalığa sahip olmaları sayesinde finansal refahlarını artırma süreci olarak tanımlanmaktadır.

Sermaye piyasaları, finansal okuryazarlığı olan bireylere, çok çeşitli yatırım imkanları sunmaktadır. Bu yatırım araçlarından hangisinin veya hangilerinin en doğru yol-yöntem olduğunu seçmek ise tamamen kişinin bilgi ve eğitimine bağlıdır.

İşte bu çalışmamızda, muhasebe sınıfı öğrencilerinin her birisi, ayrı bir yatırım aracını bir yıl öncesi verilerinden başlayarak; haftalık, aylık, yıllık bazda takip ederek, sınıfımızdaki panoya kaydedecek, iki aylık periyotlarda, meslek derslerimizde sınıf ortamında sunu yapılarak tartışma ortamı oluşturulacaktır. Seçtiğimiz yatırım araçları Altın, Döviz, Bist 30 şirketlerinden 10 hisse senedi, Faiz ana başlıklarından oluşmaktadır. Öğrencilerimiz kendilerine verilen yatırım aracını takip edip, zamanında ilgili panoya işleyecek ve sonuç olarak, planlanan günlerde sınıf ortamında arkadaşlarına sunacaktır. 3 aylık periyotlarda hangi yatırım aracının daha verimli olduğu yine okul panosunda belirtilecektir.

 

Bu çalışmaların paralelinde temel ve teknik analiz kavramları, tradingwiev kullanımı, Borsa İstanbul işleyişi, aracı kurumlar ile çalışabilme vs konularında öğrenciler bilinçlendirilerek okul sonrası gündelik hayatta yatırım ve tasarruf kavramlarını en etkili biçimde kullanabilme becerilerini geliştirme amaçlanmaktadır.

Ock

Hisarcık Çok Programlı Anadolu Lisesi'nde Mesleki Eğitim-Ustalık Telafi (MESEM) programında Önceki Öğrenmelerin Tanınması (ÖÖT) çerçevesinde düzenlenen kalfalık ve ustalık sınavında başarılı olanlara belgeleri verildi.
İlçede ilk defa düzenlenen kalfalık ve ustalık sınavında başarılı olan Hasan Çalışmaz Ustalık Belgesini, Yusuf Tutak Kalfalık Belgesini Okul Müdürü Selim Özyurt'un elinden aldı.
2022 yılı başında açılan Mesleki Eğitim Merkezi Programına yoğun ilgi olduğunu söyleyen Okul Müdürü Selim Özyurt, "İş başında meslek eğitimi yanında önceki öğrenmelerini belgelendirerek İl Denklik Komisyonunda verilen karar ile Kalfalık ve Ustalık Sınavı için müracaat eden adaylara ilçemizde sınava girme imkanı verilmiştir. Okulumuzun Kimya Alan Şefi Halil Demircan'ın gayretleriyle iş başında aday çırak olarak mesleki eğitim görecek olan öğrenciler kalfalık, ustalık, usta öğreticilik ile iş yeri açma belgelerini almak için artık ilçe dışına gitmek zorunda kalmamaktadır. İlçemizde meslek eğitiminin geldiği nokta sevindiricidir. Bu konudaki gayretleri nedeniyle öğretmenimizi tebrik ediyorum" diye konuştu.

Ock

Öğrencilerimizin milli, manevi değerlerinin gelişimine katkı sunmak, şiir ve edebiyat alanındaki önemli şairleri tanımalarını sağlamak, edebiyat alanında iz bırakan şiirleri okumaları, ezberlemeleri ve yorumlamalarını sağlamak üzere çeşitli etkinlikler gerçekleştirilmiştir.
     Bu kapsamda bazı şairlerimizin şiirleri okul panosuna asılarak şairlerimizin ve şiirlerinin tanıtılması ve öğrencilerin milli edebiyat zevk ve anlayışı kazanmaları amaçlanmıştır.

Ara

Plickers, eğlenceli bir soru/test çözme aracıdır. İngilizce derslerinde ilgiyi yükseltmek, teknolojiyi derse entegre etmek için "plickers" harika bir yol...


Plickers, bir Web 2.0 araçlarından biri olmasına rağmen her öğrenci için ayrı ayrı teknolojik alet gerektirmiyor. Bir telefon ve akıllı tahta yeterli. Öğrenciler için ise QR kodların yer aldığı bir adet cevap kağıdı yeterli gelmektedir
   

May

     EGEP Projesi kapsamında, bilinçli bir toplum oluşturmak ve daha temiz bir doğa için Esire piknik alanından başlayarak kolları sıvadık. Öğretmen ve öğrencilerimizin katılımıyla gerçekleştirdiğimiz temizlik etkinliğimiz bölgedeki esnaf tarafından da memnuniyetle karşılandı.

     Piknik ve mesire alanları başta olmak üzere, insan atıklarının yoğun olduğu bölgelerde herkesin üstüne düşen görevi titizlikle yapması gerekmektedir.  Olası orman yangınlarını önlemek amacıyla ve daha temiz bir doğa için çevremizi temiz tutmalıyız.

     Emeği geçenleri tebrik ederiz.

May

     EGEP Projesi kapsamında , öğrencilerimizin günlük olarak tükettiğimiz içeceklerin asit- baz olarak karakterini farketmeleri ve daha duyarlı olmaları anlamında , PH ölçümleri yapılarak karşılaştırma yoluyla sağlıksız olan içecekleri ayırt etmeleri sağlandı.

May

   EGEP Projesi kapsamında okulumuz Özel Eğitim sınıfı öğrencilerine odak geliştirme, el-göz koordinasyonu destekleme ve rehabilite etme amaçlı makrome örme çalışmaları yapılmıştır.